Seans Sanatorium pod klepsydrą cyklu kuratorowanego przez Anię z Weird Witch Movies.
Młody mężczyzna o imieniu Józef (Jan Nowicki) odwiedza podupadłe sanatorium, aby zobaczyć się ze swoim ojcem (Tadeusz Konrad). Po przybyciu na miejsce złowrogi lekarz informuje go, że jego ojciec przestał oddychać, ale jeszcze nie umarł, być może z powodu przybycia Józefa, który mógł zatrzymać czas w sanatorium. Joseph wyrusza w dziwną podróż przez wiele pokoi sanatorium, z których każdy wyczarowuje światy złożone z jego wspomnień, snów i koszmarów. Powstałe na podstawie zbioru opowiadań Brunona Schulza Sanatorium pod Klepsydrą rezygnuje z tradycyjnej narracji, tworząc audiowizualną mozaikę, która zaciera granicę między rzeczywistością a fantazją. Podobnie jak w Rękopisie znalezionym w Saragossie, Wojciech J. Has tworzy filmowy wszechświat złożony z bizantyjskiej scenografii, halucynacyjnych obrazów i galerii groteskowych postaci. Jednak jego magiczno-realistyczna wizja Polski sprzed II wojny światowej jest zabarwiona trzeźwą świadomością przemocy, która miała nastąpić później.
Seans Sanatorium pod klepsydrą cyklu kuratorowanego przez Anię z Weird Witch Movies.
Młody mężczyzna o imieniu Józef (Jan Nowicki) odwiedza podupadłe sanatorium, aby zobaczyć się ze swoim ojcem (Tadeusz Konrad). Po przybyciu na miejsce złowrogi lekarz informuje go, że jego ojciec przestał oddychać, ale jeszcze nie umarł, być może z powodu przybycia Józefa, który mógł zatrzymać czas w sanatorium. Joseph wyrusza w dziwną podróż przez wiele pokoi sanatorium, z których każdy wyczarowuje światy złożone z jego wspomnień, snów i koszmarów. Powstałe na podstawie zbioru opowiadań Brunona Schulza Sanatorium pod Klepsydrą rezygnuje z tradycyjnej narracji, tworząc audiowizualną mozaikę, która zaciera granicę między rzeczywistością a fantazją. Podobnie jak w Rękopisie znalezionym w Saragossie, Wojciech J. Has tworzy filmowy wszechświat złożony z bizantyjskiej scenografii, halucynacyjnych obrazów i galerii groteskowych postaci. Jednak jego magiczno-realistyczna wizja Polski sprzed II wojny światowej jest zabarwiona trzeźwą świadomością przemocy, która miała nastąpić później.