Scroll down

Category: Teraz w kinie

Dramat

Queerowy Klub Filmowy: Blue Jean

Anglia, 1988 rok. Konserwatywny rząd Margaret Thatcher przygotowuje się do uchwalenia ustawy stygmatyzującej lesbijki i gejów, zmuszając Jean, nauczycielkę wychowania fizycznego, do prowadzenia podwójnego życia.


97 minut 15
Dramat

Francuskie niedziele: Sils Maria

Niedziela wieczór i Assayas w Amondo.

Wielowarstwowy, pociągający dramat wielkiego współczesnego francuskiego reżysera Oliviera Assayasa, który znów robi kino o kinie i pochyla się nad tarciami na skrzyżowaniu sztuki wysokiej i kultury popularnej. Juliette Binoche wciela się w Marię, ikonę sceny i ekranu, która jest przekonywana do zagrania w nowej adaptacji sztuki, która uczyniła ją sławną – tylko tym razem musi przyjąć rolę starszej kobiety. Kristen Stewart dorównuje jej w roli znękanej asystentki, na której fanaberyjna szefowa polega zarówno w sferze zawodowej i emocjonalnej. Z kolei Chloë Grace Moretz wciela się w aktorkę obsadzoną naprzeciw Marii, młodą dziewczynę czekającą na swój moment w świetle sławy. Abstrakcyjny, zamyślony film, wypełniony eterycznymi obrazami szwajcarskich Alp, genialnie dramatyzuje rozrachunek jednej kobiety z samą sobą i światem.

Pokaz organizowany we współpracy z Instytutem Francuskim w Warszawie.


124 minuty
Horror, Thriller

Dzieci Amelii

Mieszkający w Nowym Jorku Edward nigdy nie poznał swoich biologicznych rodziców. W poszukiwaniu rodzinnych korzeni zgadza się na test DNA. Wyniki badania prowadzą go do tajemniczej willi w Portugalii, w której mieszka matka mężczyzny i jego zaginiony brat bliźniak. Rodzinna sielanka zamienia się jednak w koszmar, gdy Edward zaczyna powoli odkrywać tajemnice swojej rodziny.

Dramat

Kino Węgier: Im dalej w las, tym więcej drzew

Seans Im dalej w las, tym więcej drzew w ramach cyklu Kino Węgier w Kinie Amondo.

Siedem historii, wielu bohaterów. Sporo ich dzieli – wiek, doświadczenie, motywacje, życiowe priorytety. Łączy poczucie niespełnienia, skrywana frustracja, wyczuwalny podskórny niepokój. Każdy z nich próbuje wyrazić swoje emocje, ale czuje się niezrozumiany. Komunikacyjny rozdźwięk widać w każdej formie relacji: rodzinnej, przyjacielskiej, partnerskiej. Dotyczy on nie tylko uczuć czy spojrzenia na świat, ale też niezabliźnionych jeszcze ran czy niesprecyzowanych planów na przyszłość. Młoda dziewczyna obwinia ojca za śmierć matki, para nie może zdecydować, czy to najlepszy moment na dziecko, inna spiera się o poprzedni związek mężczyzny, kobieta próbuje wpłynąć na światopogląd swojego syna. Każdy z bohaterów, także pozostałych historii, czuje się osaczony i samotny.


112 minut 15